Eğitimde İlham Perisi: Müzeler



EĞİTİMDE İLHAM PERİSİ: MÜZELER

  Müzeler, kültür ve bilim tarihine ait eserleri toplayıp, koruma, sergileme işlevini yerine getirirken; yayınları, hazırladıkları eğitim programları, sanatsal ve kültürel etkinliklerle bireylere ulaşmada birer eğitim kurumu haline gelerek toplumun eğitimine katkıda bulunmaktadırlar. Müzeler birer eğitim kurumu olarak canlı öğrenme ortamlarıdır.

    Toplumların gücü ve düzeni de dayandıkları kültürün gücüne bağlıdır. Toplumlar tarihsel süreç içinde oluşarak bir varlık kazanırlar ve bu tarihselliklerini ve tarihselliğin beraberinde getirdiği çağdaşlığı görüp değerlendirmek isterler. Müzeler birer eğitim kurumu olarak bu isteğe cevap vererek toplumların kültürleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlarken, bugün bulundukları noktayı değerlendirmelerine de katkıda bulunurlar.

    Yaşadığımız yüzyıldaki eğitim bilimleri ve müzecilik 
anlayışındaki değişimler müzelere temel işlevlerinin yanında farklı görevler de yüklemektedir. Müze, tarih olgusu ve pedagojik bir disiplin olmakla birlikte öğrenme ve toplumsallaşma gibi pek çok ögeyi de kapsar.

Müze eğitimi öğrencileri sadece müzede gezdirmek, okullarla çalışmakla sınırlı değildir. Müze eğitimi hem müzede hem de topluluk içinde yapılabilir. Günümüzde müze eğitimi öğrencileri müzede gezdirmenin ötesinde, sergileri, atölye çalışmalarını, yayınları da kapsayan, öğrencilerin yanı sıra aileleri, yetişkinleri de içine alan daha geniş kapsamlı etkinlikler bütünü olarak anlaşılmaktadır.

      Öğretmenlerin müzeyi eğitim ortamı ve aracı olarak görememeleri en büyük sorun olarak görülürken müzelerin de sundukları imkan ve araçların bunu tetiklediği görülmüştür. Öğretmenlerin müzelerin eğitim ortamı olarak kullanılması konusunda bilgi ve görgülerini artırma, yen beceriler kazanmak, öğrencinin ihtiyacını belirleyerek ders kazanımlarını buna göre hazırlamak, okul-müze alanının öğrenme ortamı olarak kullanılmasını sağlayacak etkileşimli araç ve teknolojinin yeniliklerini öğrenmelerine ihtiyaç vardır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adana İl Eğitim Tarihi Müzesi'ni Ziyaret Ettik