2022  Eğitimde İlham Perisi, Müzeler eTwinning Yaygınlaştırma Projemiz




  • PROJEMİZ

    Müzeler; tarihî, sanatsal, kültürel, bilimsel, teknoloji ve doğaya ait alanlarda eserlerin toplandığı,belgelendiği, sergilendiği ve eserler hakkında bilgi verildiği, halka açık, yaşam boyu öğrenmenin gerçekleştiği mekânlardır. Öğrenciler; müzede bir resmin, Hitit Dönemi’nde yapılmış bir heykelin, Kurtuluş Savaşı’nın yaşandığı meydanlarda ya da bu meydanlardan getirilmiş bir su matarasının karşısında daha heyecanlı, ilgili ve istekli olurlar. Her alanın öğretisi içerisinde gerçek nesneler veya eserler, bulunduğu müzelerde daha etkili ve kalıcı olmaktadır. Müzeler, toplumların ve insanlığın her alandaki gelişiminin ve değişiminin izlerini barındırır.
    Müzeler; yaratıcılığın gelişmesine, düş gücünün uyarılmasına katkıda bulunabilecek en önemli ortamlardan biridir.

    Öğrenme, süreklidir ve birikime dayanır. Bu nedenle öğrenme etkinlikleri/yaşantıları özelden genele, basitten karmaşığa, somuttan soyuta gelişen ve kendi içinde bütünlük gösteren etkinlikler dizisi olarak tasarlanmalıdır.
    Öğrenme, etkinliklerinin veya yaşantılarının ilişkilendirilmesi için öğrenciye pozitif transfer yapma imkânı sağlanmalıdır. Müze eğitimi dersinde; belirli bir bilgi birikiminden sonra çevre ve okul imkanları uygun ise amaca ve öğrencilerin seviyesine uygun verimli müze ziyaretleri yapılması sağlanmalıdır. Öğrencilere, öğretmen denetiminde, sanal müze ziyaretleri yaptırılmalı, ders kapsamında verilen bilgiler bu ziyaretlerdeki görsellerle desteklenmelidir. Öğretmen; müzede, öğrencilerin bilgi, beceri, yetenek ve isteklerini göz önünde bulundurarak gereken rehberliği yapmalıdır.
    Öğrencilerin; bireysel farklılıkları dikkate alınarak etkinliklere istekle katılımı sağlanmalı, ilgi ve dikkatleri canlı tutulmalıdır. Müze ziyaretinden sonraki haftalarda müzede alınan notlar ve çizimler, farklı sanatsal yöntem ve tekniklerle uygulamaya dönüştürülmelidir.

     Projemiz öğretmen ve öğrenicilere müze ortamı ve objeleri eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini , sanat eserlerini değerlendirme de yaratıcılıklarına katkısını ve bilim ve teknolojinin öğrenmelerinin bir aracı olarak kullanmaları konusunda ilham perileri olmayı hedeflemiştir.

    2018 Ağustos ayında ulusal ajansımız tarafından  kabul edilen ve 2019 Aralık ayında tamamladığımız; 2018-1-TR01-KA101-055112 no'lu Eğitimde İlham Perisi; Müzeler projemizin yaygınlaştırma çalışması amacıyla 2020 yılında başlattığımız aynı adlı projemizi covid-19 salgını  ve yapacağımız çalışmaların müze/atölye çalışmaları şeklinde olması sebebiyle tamamlayamadığımızdan bu projeyi aynı adla yaygınlaştırma amacıyla tasarlayıp gerçekleştirdik. 

    İlimiz, Yenişehir İlçesi, Şevket Pozcu Anadolu Lisesiyle ortaklığımızı oluşturduk. Çalışmalarımızı eş zamanlı olarak atölye ve müzelerde gerçekleştirdik. Projemizi tamamlayıp kalite etiketimizi aldıktan sonra 2022 çağrı yılı 2. raundda KA210 (sch) projesi yazarak ortaklığımızı sürdürmeyi planladık.

    HEDEFLERİMİZ

    1. Müze ve müzecilik konularında belirli bir bilgi birikimi kazanması,
    2. Müze gezme bilinci kazanması,
    3. Müzelerde öğrenmenin hazzını duyması,
    4. Müzelerde gördüğü eserleri analiz etme becerisi kazanması,
    5. Müzeleri sanat eğitimi amaçlı kullanma alışkanlığı kazanması,
    6. Eğitim ortamı olarak müzeleri kullanma alışkanlığı kazanması,
    7. Verimli bir müze ziyareti ile ilgili hazırlık süreçlerini (müze kartı çıkarma, müze gezi
    planı hazırlama vb.) kavraması ve uygulaması,
    8. Müzelerin; sanatın, tarihin ve kültürün öğrenilmesinde, korunmasında, nesilden nesile taşınmasındaki önemini kavraması,
    9. Müzelerde yer alan farklı kültürlere ait sanat eseri, tarihî eser ve kültür objesi arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt edebilme özelliği kazanması,
    10. Müzede, gerçek sanat eserleri ile karşı karşıya gelmesi sağlanarak sanat eserlerindeki değer yargılarını kavrayabilmesi,
    11. Görsel sanatlar dersinde öğrendiği bilgileri müze ve galerilerde sanat eserleri karşısında uygulaması,
    12. Müze ve galerilerde görsel sanat çalışmaları yapması,
    13. Taşınır ve taşınmaz kültür varlığı kavramlarını öğrenmesi,
    14. Müzelerin toplama, belgeleme ve teşhir, sergi düzeni hakkında bilgi sahibi olması,
    15. Toplama, belgeleme bilinci kazanması,
    16. Müzelerde farklı sanatsal, sosyal, kültürel organizasyonların gerçekleştirildiğini
    kavraması.
    17- KA 210 (sch) ile taçlandırmak, amaçlanmaktadır.

    BEKLENEN SONUÇLAR

    Öğretmenlerinin sunacağı yenilikçi öğrenme araçları ile öğrenme stratejilerinde değişiklikler yaşatma.
    - Müzelerin önemi ve gerekliliği konusunda bilinçlenir.

    -Öğrencilerin dil kültür- ve tarih bilgisini arttırır.
    - Müze ziyaretlerini anlamaya, sorgulamaya, düşünmeye ve bu ziyaretler esnasında fikir üretmeye teşvik edici etkileşimlerde bulunur.
    - Müze ortamlarını BIT araçlarını kullanarak öğrenmeye görsel ve işitsel araçlar geliştirir.
    - Müze ve müzedeki objeler hakkında daha fazla bilgi edinmek için araştırma merakını uyandırır.
    - Grupla öğrenme becerileri geliştirir.
    - Problem çözme kapasitesini arttırır.
    - Teorik bilgisini patriğe çevirme ve kalıcı öğrenmeyi sağlama fırsatları hakkında bilgi edinir.
    - Müze tanıtım ve uygulama çalışmaları çerçevesinde katılacağı sosyal kulüp çalışmaları girişimcilik becerilerini geliştirir.
    -Kültürel Miras ve Kültürel Farkındalık kazanır.
    - Hoşgörü Eğitimi 
    kazanır.

     

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adana İl Eğitim Tarihi Müzesi'ni Ziyaret Ettik